vrijdag 22 mei 2009

De duitse muis

Ik krijg een foto toegestuurd met de opmerking dat deze animal in spirit onder luid protest werd binnengebracht door de kat. De vrouw vraagt zich af of deze muis nog wat wijze woorden heeft.
Het contact maken is ook nu niet moeilijk (zie ook De muis). De muis laat weten dat ze nog niet weg wilde omdat ze een nest jonkies had.
‘Ik had nog verantwoordelijkheden.’
Ze vertelt dat ze nog een tijdje rond het nest is geweest maar niks kon doen voor de jonkies.
Ze gaat proberen andere muizen aan te zetten om ze te voeren maar dan moeten de kleintjes die muis wel accepteren.
‘Met mij is dus een heel nest weg,’ zegt ze.
Ik vertel haar van de andere muis die er geen moeite mee had om te gaan toen hij merkte dat de kat sneller was.
‘Zonder nest was het voor mij ook geen probleem. That’s part of the game.’
Ze vertelt nog even te rusten waar ze nu is en dan weer terug te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten